Vélemények

Köszönettel fogadtuk, és a kollégák visszajelzése szerint nagyon jól használható anyag az osztályfőnöki óráikon. Polyákné Gajdos Katalin- Verebély László Szakközépiskola és Szakiskola, Budapest

Az Énképünk szerepe című könyvről

 Nagyon örülök, hogy levelükkel megkeresték intézményünket is. Magam is hasonló értékrend szerint gondolkodom és igyekszem élni, mint amilyent Önök képviselnek. Kérem, küldjék el részünkre ingyenes, Énképünk szerepe című kiadványukat. Ezen kívül a társasjáték, illetve a csapatépítő tréning is felkeltette érdeklődésemet. Kérem, küldjenek részletes tájékoztatót.
Üdvözlettel: Sági Ágnes, Iszkaszentgyörgyi Ált. Isk.

Köszönet. Osztályfőnöki órára nagyon jó segédanyag.

Üdvözlettel: Kustra Hajnalka intézményvezető,  Hévízgyörki Petőfi Sándor Általános Iskola

Köszönöm, hogy elküldték számomra az első füzetet.Nagyon hasznosnak és jól alkalmazhatónak tartom. Kiváló ötleteket ad a diákokkal való párbeszédek kezdeményezéséhez az “énkép” témával kapcsolatban. Osztályfőnöki órán a gyerekek (17 éves kamaszok) nagyon élvezték a téma feldolgozását, melyhez az alapötletet és a tájékoztató információkat a “párbeszédek”-ből merítettem.A tesztek kitöltésével nem csak érdekesebbé vált a foglalkozás, de kiértékelésükkel hasznos információkhoz jutott diák és tanár egyaránt.

Érdeklődéssel várom a következő kötetet!

Üdvözlettel: Bálint Judit

Nagyon tetszett a kis füzet.

Magam is pozitív beállítottságú vagyok, hasonló nézeteket vallok a leírtakkal. A “kötetlen beszélgetéseket” előszeretettel alkalmazom diákjaim és saját gyermekeim körében is.

Azt gondolom, ha hagyjuk a fiatalokat gondolkodni, véleményt nyilvánítani, hagyjuk őket rájönni a megoldásra , velük mondatjuk ki a konklúziókat, sokkal többet segítünk, bármi másnál.

Az ilyen beszélgetéseknek alapja a bizalom és a szeretet, amit nekünk felnőtteknek ki kell érdemelni.

A kis füzet megerősített abban, hogy jó amit csinálok és ne hagyjam abba, illetve segítséget nyújt egy következő beszélgetés irányításához. Köszönöm.

Egyébként a tanáriban kitettem a számítógépben az asztalra írását, hogy minden érdeklődő kollégám hozzá juthasson, valamint a saját gyermekeim figyelmébe is ajánlottam.

Erőt, kitartást, sok-sok örömet kívánok munkájukhoz! Nekünk Olvasóknak, minél több ilyen segédanyagot!

Üdvözlettel: Lányi Ildikó

Köszönöm a „Beszélgetés” első kötetét. Maga a téma – énkép – még akkor is érdekes és aktuális, ha az én diákjaim már nem kimondottan kamaszok. Így inkább csak a beszélgetés által érintett résztémákat, a beszélgetés fonalát és a közbeszúrt tesztet (azt nagyon!) tudtam hasznosítani, mintsem magát a minta-beszélgetést.

Összegezve: örülök, hogy rábukkantam, hogy rábukkanhattam erre az igen hasznos segédanyagra.

Várom a következő részt.További munkájukhoz sok sikert kívánok!

Üdvözlettel:Bujdosó Erika

Köszönöm, hogy megkaphattam ezt az írást. Minden sora igaz.Engem is nagyon érdekel ez a téma.
Falun, általános iskolában tanítok 39. éve. A legnehezebb a gyerekeknek segíteni a cél megtalálásában.

Nagyon sok türelemmel lehet elérni a stresszoldást. A hetedikes gyerekeknél a serdülés olyan indulatokat szabadít fel /nem mindenkinél/, amit meg kell tanulni kezelni. Ennyi év alatt talán 5 gyerek volt az iskolából akit a szülei beírattak tréningre, pedig nagyon jó lenne nekik. Az adottságaink, képességeink felismerése és a szülőkkel való elfogadtatása is nagyon fontos. Ehhez is segítség kell.Az osztályfőnöki órák sokkal színesebbé tehetők az ön írásaival.Köszönöm a további segítséget.

Tisztelettel: Ecseki Andrásné

Valamennyi osztályfőnöknek elküldetem az anyagot, aki elolvasta, annak elnyerte tetszését, ahogy nekem is.

Az osztályfőnöki munkában nagy segítség minden, így örömmel fogadom a “kéretlen” levelet, ahogy Ön fogalmazott.A kamaszokat nem könnyű megszólítani, de egy jó téma felvetése megoldja a nyelvüket.

Köszönöm az érdeklődést, várom a második részt.

Üdvözlettel,Aradi Erzsébet

Köszönöm a sorozat első kötetét. Elolvastam, remélem, hasznosítani tudom Pálya- és élettervezés órámon – bár a korosztály, akikkel én foglalkozom, 18-21 évesek.
Örömmel várom következő levelét,

Üdvözlettel: Vágó M. Dóra

Elolvastam a “Beszélgetés kamaszokkal” sorozat megküldött példányát, majd átadtam az osztályfőnöki munkaközösség vezetőjének. Mindketten úgy látjuk, hogy a téma nagyon időszerű, s a feldolgozás módja, a szöveg is arról tanúskodik, hogy a szerzők kiválóan ismerik a mai kamaszok világát. Azt gondoljuk, hogy az osztályfőnöki munkához hasznos segítség a kiadvány.

Köszönettel és üdvözlettel: Kistelekiné Szenkovits Szilvia

A tisztelet Önt illeti, ha a diákjaival a beszélgetést ilyen célirányosan vezeti. Gondolom megfogalmazódott Önben, hogy osztályfőnököknek tréningeket vezetne. Sok sikert kívánok a továbbiakban, és mégegyszer köszönöm az elküldött példányokat. A második is nagyon tetszett.

Szerintem esélye van rá, hogy a munkájában a legjobbak között legyen, mert ez az oktatásban nagy űrt pótolna.

Ha ideje engedné, még a pályaválasztási tanácsadásról is írhatna. Biztos vagyok benne, hogy munkáját erkölcsi és anyagi siker is koronázza.

Üdvözlettel: Ecseki Andrásné

Köszönöm, hogy eljuttatta számomra a „Beszélgetések kamaszokkal” sorozat első kötetét!

Gyakorlatias, „életszagú”, osztályfőnöki órán jól használható anyag. Várom a folytatást.

Tisztelettel: Tölgyszéki Papp Attila

Nagyon tetszik a küldött anyag, véleményem szerint minden osztályfőnöknek hasznos lenne elolvasnia, átgondolnia és felhasználnia.

Sajnos idén nem vagyok osztályfőnök, mivel vezetői teendőim nem teszik lehetővé, de nagy élvezettel olvastam. Tetszik a hangvétele, az autentikus diáknyelvi megfogalmazások, a hiedelmek. Nagyon fontos gondolatokat fogalmaznak meg a sorok, tetszenek az életből vett példák, köszönöm, hogy elküldte és kíváncsian várom a következő részt!

Üdvözlettel: Hné  Floch Magdolna

A Galgamácsai Fekete István Általános Iskola megkapta az Énkép dokumentumot, amelyet jellemzően a felső tagozatos osztályfőnökök vittek be az osztályfőnöki órákra. Sokat beszélgettek a gyerekekkel a témáról, kitöltötték a teszteket. A kollégák rövid, de annál lényegretörőbb véleménye a kapott anyagról:

“A kérdőívek segítik a gyerekek önismereti fejlődését, és azt is, hogy mi is jobban megismerjük őket, ha őszintén válaszolnak a kérdésekre.”

Iskolánk 2011 óta Komplex Instrukciós Programot alkalmazza a tanítási órákon, aminek nagyon fontos alapja a diákok intelligenciatípusának, kognitív profiljának, valamint az osztályszerkezetnek a megismerése. Ez a paletta bővült az önismerettel, az Ön munkásságának köszönhetően.

Érdeklődve fogadunk minden további anyagot Öntől.

Köszönettel: Podmaniczki Ildikó

Elnézést a késlekedésért, de a küldött anyagot én most dolgoztam fel az osztállyal.
Először csoport munkába keresték arra a választ, hogy mi is az IQ/intelligencia/ki a zseni. Nagyon érdekes megoldások születtek. Volt olyan, aki nehéznek és megmagyarázhatatlannak ítélte először, aztán mégis született megoldás. Emlékeztetőül a faliújságra is kirakjuk. A leírt példa felkavarta és elgondolkodtatta a tanulókat. “Jé, én is lehetek ilyen…” Az a tapasztalatom, hogy a tanulók többsége nincs tisztában a saját képességeivel.

Üdvözlettel: Szikra Andrea

Ragyogó anyagot kaptunk Öntől!Elnézést, hogy –  a napi e-mail sokaság között –  nem figyeltem fel az Ön  megkeresésére, ill. nem reagáltam rá. Méltatlanul.Azóta már regisztráltam, és az osztályfőnökökkel várjuk a jelzett „Siker, célok, célkitűzés” füzetet.

További jó munkát és sikert kívánva: Varga Hajnalka

Érdeklődéssel olvastam 1. beszélgetését kamaszokkal. Általános iskolában tanítok felsősöket. Tanulóink 95%-a hátrányos helyzetű, 84%-a halmozottan hh, többségében roma származású. Ahogyan olvastam az egészséges énkép és az elégtelen énkép ismérveit, nagyon sok tanulómat be tudtam azonosítani. Sajnos a hibás énkép javítása nem egyszerű dolog, ráadásul sokkal több idő kellene rá, mint ami jelenleg adva van. 

Mi tartunk önismereti órákat, ahol szeretnénk felhasználni az Ön tapasztalatait is. Szerencsére az iskola pedagógusai nyitottak az ilyen jellegű feladatokra. Minden pedagógusnak olvasni kellene ezekről a dolgokról, mert sokan nem értik meg a gyerekek viselkedését, cselekvéseik okát, tanuláshoz való viszonyát, pedig a megoldás sokszor a gyermek személyiségében, a hibás énképben lakozik. Szívesen olvasnám további munkáit is.

Tisztelettel: Molnár Tiborné igazgató