Tanulási képességek

A kíváncsiság és tudásvágy az iskola sokszor túlságosan szigorú keretei között azonban gyorsan lankad. A tanulás hirtelen teherré válik, sokszor akár kínlódássá is. Az iskolarendszer nem veszi figyelembe, hogy a különböző intelligenciaszinttől és az egyéni tempótól függően ugyanazt az anyagot némelyik gyerek két-háromszor gyorsabban, ill. lassabban tanulja meg, mint társa. További nehézséget jelent, hogy a tartalmat többnyire absztrakt módon, verbálisan, képletek és szabályok formájában tanítják, ami azt eredményezi, hogy a gyerekek teljes mértékben csak értelmükre, intellektusukra hagyatkozhatnak. De nagyon sok gyereknek, sőt a felnőttek nagy részének is kimondottan nehezére esik a tanulásnak ez a formája. Hiszen az absztrakt-verbális módszer mellett még jó néhány olyan „csatornával” is rendelkezünk, amelyeket örököltünk, ill. korábbi tapasztalataink alapján tettünk magunkévá, s amelyek meghatározzák, milyen típusúak vagyunk, tehát hogyan tanulunk legkönnyebben.